Min helg i bilder – Göteborg I love you

Här kommer ett ”Min helg i bilder”. Aningen sent, men så kan det bli ibland. Vi åkte i åkte i alla fall tre par till Göteborg. Det var jag och P, Carro + Andreas, Ebba + Erik. Vi pratade om att köra en weekend utomlands för några månader sedan, men så blev det en i Sverige istället. Så vi körde en kill- och en tjejbil ner.

Vi började med att checka in på Bellora. Det är ett romantiskt hotell precis på avenyn. Fantastiskt ståtligt. Och känt för sin frukost. Redan där var resten av gänget impade av min favoritstad.

Och så tog jag med dom hit. 3 minuters gång till Teaterkällaren . Jag har varit här två gånger innan – och jag älskar stället! Här ska man gå på en första dejt, helt klart. Eller kanske en andra så man vågar äta middag haha…

Andreas och Ebba
Vi började med GTs och jag fick någon ny form av Bellinis som killarna blandade ihop på plats. Fantastisk! Sedan beställde vi in en charkbricka som vi delade på.

Och till huvudrätt blev det ett gäng smårätter. Som jag faktiskt var ganska besviken på. Dom hade gjort om menyn och tagit bort det ”klassiska” som dom istället hade ersatt med fluff, piff och friterat. Not my style. Men dom andra visste ju inte hur det var innan. Så maten fick 8/10!

Jag och Carro aka Fru Steen
Till efterrätt blev det Espresso Martinis som jag tyvärr fick skicka tillbaka. Dom var för rökiga. Men dom nya vi fick var goda. Nu låter besöket riktigt dåligt, men det är jag som är kritisk. Teaterkällaren är helt klart värt ett besök!! Sedan blev det en sväng på Push hehe…

När vi vaknade fick vi smaka på Belloras utsökta frukost. I somras när jag bodde där hade dom våfflor som jag var sugen på, men det kanske inte är en säsongsgrej? Men äggröran älskar jag. Tydligen är mycket egenproducerat och resten närproducerat. Bättre än så kan det ju inte bli.

Så mysigt att avnjuta en frukost här. Eller en middag. Det ska jag ta med dom på nästa gång.

Efter frukosten ville Carro och Andreas besöka Champagnebaren. Ägarna till det stället har tydligen en podd (som heter Bubbel bland annat) där dom lär ut allt om champagne. Carro och Andreas är nämligen dom i gänget som kan allt om viner. Så vi andra följde gladerligen med (även fast jag hade spyan i halsen efter en sen utgång…).

Gå dit!!! Det var gott, lärorikt och vackert.

Sedan blev det lunch, och vi alla började med små aptitretare. Jag valde en skagen, och P valde en med gubbröra. Dom fick 4/5.

Sedan blev det varmrätt men den var tyvärr inget att hurra förr. Restaurangen heter Kungstorget och ligger vid Saluhallen. Nästa gång kan ni gå till restaurang BEE som ligger mittemot som jag ångrar att jag inte bokade bord på. Jag hade glömt att jag var stammis där när jag bodde i Göteborg.

Efter en tupplur på rummet så befann vi oss några timmar senare på en fördrink hos min bästis @Victorialindberg och hennes karl Alexander. Det var kul att äntligen få presentera sina närmaste vänner för varandra. Jag pratar på om dom så mycket att dom nästan känner varandra fastän de aldrig har träffats.

Efter någon timme gick vi till restaurang Toso. Som ska vara eb utav Sveriges bästa asiatiska restauranger. Om inte den bästa… Vi började med drinkar i baren. Taste Of New York hette den gröna drinken häröver, och det blev snabbt mångas favorit. Sedan älskade jag denna med smak av hallon och fläder. Men den vinnande drinken blev en med smak av vattenmelon. Beställ allihopa vettja!

Carro och Erik

Här har ni två taggade kompisar!! Sedan kom maten in, en rätt efter den andra. Nästan för fort. För jag hann bli mätt efter andra rätten. Sedan kom det in 5 till haha…

Faktiskt så blev jag lite besviken även här. Jag mindes Toso som ett ”fräscht-asian-fusion-sushi-ställe”, men istället möttes jag av friterat och riktigt tunga maträtter. Såklart kom de alla in i slutet också när man var som mättast haha… Utöver det fick vi även vänta 45min på vårt bord, och vi hade en tid först kl 22:15. Jag förstår om det hade varit vid kl 20… Men att äta vid 23 var halvkul. Nåja! Man måste gå dit när man är i Göteborg i alla fall. Jag vet inte vilket ställe som skulle kunna vara bättre?

Vid 03 stod vi och viftade med armarna när Alesso och Ingrosso lirade i DJ båset. Och vid 06 trillade jag och P innanför hotelldörrarna… Harregud det var inte en kul söndag…

Bildkälla: okänd
… Men det var en förbannat kul helg! TACK livet för mina vänner och mitt magiska liv. Nu däremot kör jag på i ett helt annat tempo. P har åkt till Marbella för en golftävling med sina killkompisar, så mormor ska bo hos mig i några dagar. Mys!